Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Luottamus Porvoon kaupungin turvapuhelimiin menee, sillä tämä (sunnuntai 11.11.–maanantai 12.11) on ainakin jo toinen kerta tänä vuonna, kun ne eivät toimi ja kaupunki yrittää pestä kätensä erilaisilla toimenpiteillä.
Vs. palvelujohtaja Lea Laakso kertoo, että kaikille turvapuhelinasiakkaille soitetaan ja varmistetaan, että heillä on kaikki hyvin ja kerrotaan, että turvapuhelin ei toimi. Tarvittaessa kotihoito tekee ylimääräisiä käyntejä. Hätätapauksessa asiakkaita ohjataan soittamaan numeroon 112.
Laaksolta ja sosiaalitoimelta on unohtunut muutamia seikkoja.
Mitä kotihoidon ylimääräiset käynnit hyödyttävät? Onko kotihoidolla kristallipallo jonka avulla ylimääräiset käynnit tapahtuvat silloin, kun asiakas on avun tarpeessa? Miten esimerkiksi kaatunut tai sairaskohtauksen saanut kykenee soittamaan puhelimellaan 112, jos ei pääse puhelimen luo tai kykene sitä käyttämään.
Hyvittääkö kaupunki turvapuhelinasiakkaitaan laitteiden toimimattomuuden ajalta?
ERKKI HEISKANEN,
PORVOO
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot