Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Suomen turkiskasvattajain liiton kampanjointi turkistarhauksen puolesta on sumutusta. Turkistarhaus on bisnestä, jossa luvuton määrä eläviä olentoja tapetaan niiden turkin tähden. Tässä yhteydessä on häpeämätöntä puhua sen enempää eläinyksilöistä kuin niiden hyvinvoinnista.
Konsulttikapitalististen oppien mukaisesti Suomen turkiseläinten kasvattajain liiton toiminnanjohtaja Marja Tiura ja viestintäjohtaja Olli-Pekka Nissinen ovat puhuneet mainoskampanjansa yhteydessä turkisalan "jatkuvasta kehittämisestä". Kun kyse on raakalaismaisesta turkisteollisuudesta, mitä tällainen bisnesjargon tarkoittaa? Mistä muusta turkisbisneksessä voi olla kysymys kuin turkkien tehtailusta mahdollisimman alhaisin kustannuksin?
Useat maat ovat jo luopuneet turkistarhauksesta tai rajoittaneet sitä voimakkaasti elinkeinon epäeettisyyden takia. Lisäksi monet vaatealan johtavat merkit ja muotisuunnittelijat ovat luopuneet turkiksista samasta syystä.
Uusi eduskunta on ratkaisevassa roolissa, kun se päättää sille siirtyvästä eläinsuojelulain kokonaisuudistuksesta. On tärkeää, että uudistuksen yhteydessä huomioidaan turkistarhauksesta luopuminen lyhyellä siirtymäajalla.
SAMI SÄYNEVIRTA,
METSÄTALOUSINSINÖÖRI,
HELSINKI
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot