Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Kirjoittajan mukaan vanhan ajan pankkipalveluille saattaisi olla kysyntää. Kuvassa Myrskylän Säästöpankin toimitusjohtaja Jari Oivo ja Porvoon konttorin johtaja Isa Blomqvist.
Arkisto/Marko Wahlström
Nyt, kun pankit ovat liki sulkeneet ovensa asiakkailtaan, vähentäneet henkilökuntansa minimiin ja pakottaneet tallettajansa, omia rahoja pankista takaisin saadakseen, varailemaan vastaanottoaikoja, opettelemaan kaiken maailman pilvipalveluita, ja kun kaikenlaiset huijarit yrittävät kalastella netissä salasanoja varastaakseen pankkitileillä olevat rahamme, toisenlaisella pankilla olisi saumaa.
Suomessa on muun muassa 1,5 miljoonaa senioria, joista suurimmalle osalle tietokoneen näpelöinti käy ylivoimaiseksi.
Ihmisiä palvelevia pankkeja kaivattaisiin. Niitä, joiden ovet ovat auki kymmenestä neljään, ja jossa pankkineidit palvelevat inhimillisesti ja ystävällisesti asiakkaitaan. Pankkeja, joissa arvostetaan ja kohdellaan säästäjiä pankin kumppaneina, ei ”asiakkaina, jotka tuovat vain kuraa pankin lattialle”.
Nimimerkki "Tuulikaapin asiakas" toteaa, että koko nykyinen järjestelmä on tehty puhtaasti pankkia itseään palvelemaan, ja että asiakas on täysin toisarvoinen (Uusimaa 19.2.).
Kummallista, sillä ilman meidän rahojamme ei ehkä olisi olemassa monia pankkejakaan. Aiemmin rahoillemme maksettiin korkoa siitä hyvästä, että pankit saivat ne käyttöönsä. Nyt me maksamme pankeille siitä hyvästä, että ne tallettavat ja käyttävät rahojamme.
Olen kuullut, että Myrskylän Säästöpankki Porvoon Mannerheiminkadulla olisi tällainen ”vanhan ajan” pankki. Onko? Ja onko maassamme muitakin tällaisia pankkeja?
Ne pankit, jotka haluavat palvella vain vaurasta yritysmaailmaa, palvelkoot niitä, mutta ne, jotka haluavat hoitaa ”tavallisen tallaajan” asioita: eläkkeemme, palkkamme, säästömme, lottovoittomme, perintötalletuksemme, metsä- ja osakeomistuksemme, kertokaa se niin kovaa, että ainakin 1,5 miljoonaa eläkeläistä sen kuulevat, jotta voivat siirtyä näiden pankkien asiakkaiksi.
Näyttää nimittäin siltä, että ihmisten mitta alkaa olla täynnä nykyisen sorttista pankkitoimintaa.
SARI GLAD,
PORVOO
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot