Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Matkailijoiden kiinnostus Loviisaa kohtaan kasvussa. Kaupungin leirintäaluetta Tamminiemen vehreällä puistoalueella on kehuttu maamme kauneimmaksi.
Arkisto/Marko Wahlström
LOVIISA Jo neljättä vuotta järjestettävä Elämäsi Kesä -kampanja on taas täydessä vauhdissa. Tänä vuonna Loviisan kaupungin matkailutoimiston kampanja tekee Loviisaa tunnetuksi ulkoilma-aktiviteettien kautta.
Kampanjalla matkailutoimisto nostaa esiin Loviisan lukuisia mahdollisuuksia outdoor-lajien retkikohteena ja lisää tietoa pikkukaupungin idyllistä etenkin Helsingissä ja lähimaakunnissa.
–?Kampanjan yhteydessä järjestämme kilpailun, jonka pääpalkintona on aktiiviloma kolmen kaverin kanssa, matkailusihteeri Lilian Järvinen kertoo.
Pääpalkintona yöpyminen kelluvassa panoraamamajassa
Teema liittyy Loviisan ulkoilma-aktiviteetteihin, joista neljän hengen voittajaporukka saa valita mieleisensä vaihtoehdot. Pääpalkintoon sisältyy lisäksi pitkän viikonlopun yöpyminen kelluvassa panoraamamajassa Loviisanlahdella tai vaihtoehtoisesti Villa Björkstenissä.
Kampanjalle on luotu laaja digitaalinen medianäkyvyys yhteistyössä Sanoma Median ja Alma Median kanssa.
–?Kampanja on aikaisempien vuosien tapaan kohdennettu isojen mediatalojen verkkoympäristöön. Näin se tavoittaa satojatuhansia Loviisasta ja ulkoilma-aktiviteeteista kiinnostuneita, Järvinen selittää.
"Nettikampanjalla saavutetaan hyvä näkyvyys"
Elämäsi kesä -kampanja näkyy lisäksi Facebookissa ja Instagramissa.
–?Aikaisemmat vuodet ovat olleet erittäin onnistuneita ja nytkin kampanjasta kiinnostuneita ilmoittautuu tasaista tahtia. Tämä on vahva osoitus siitä, että nettikampanjalla saavutetaan hyvä näkyvyys, Järvinen huomauttaa.
Matkailijoille suunnatun kampanjan rinnalla on käynnissä paikallisille tarkoitettu osallistava kampanja. Sen kanavina toimivat Facebook ja Instagram.
– Haluamme aktivoida paikallisia liikkujia antamaan vinkkejä kiinnostavista luontokohteista ja reiteistä. Palkintona voi voittaa yön kelluvassa Aurora Hut -majoituksessa Loviisassa. Lisäksi osallistujilla on mahdollisuus saada lahjakortteja paikallisiin ravintoloihin ja kahviloihin, Järvinen jatkaa.
"Loviisalla on nyt imua"
Järvinen kertoo myös, että kiinnostus vain tunnin ajomatkan päässä pääkaupungista sijaitsevaa Loviisaa kohtaan on viime vuosina huomattavasti kasvanut. Siitä kertovat myös kasvavat matkailijamäärät.
–?Loviisalla on nyt imua. Sen olemme voineet aistia etenkin viimeisten kolmen kesän aikana. Katukuvassamme ei ole koskaan aikaisemmin näkynyt niin paljon matkailijoita ja satunnaisia vieraita kuin viime vuosina. Se on pitkäjänteisen työn tulosta, Järvinen ilmoittaa iloisena.
–?Kausi on käynnistynyt koronavirukseen liittyvistä poikkeusjärjestelyistä huolimatta erinomaisesti ja odotamme innolla matkailijoita kesäiseen Loviisaan, hän sanoo toiveikkaana.
Kilpailuun voi osallistua 28.6. asti osoitteessa www.elamasikesa.fi.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot