Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Myrskylän Savun toimitusjohtaja Lilia Leps sanoo Alkon noutopisteen sopivan hyvin Savun myymälään.
Mia Smolander
MYRSKYLÄ Alkon noutopisteverkosto laajenee. Monninkylään avautui noutopiste maaliskuun lopussa ja Myrskylä sai omansa toissa viikolla Myrskylän Savun (Kylänpääntie 45) tehtaanmyymälään.
Myrskylän Savu Oy:n toimitusjohtaja Lilia Leps kertoo Alkon ottaneen heihin yhteyttä parisen kuukautta sitten.
– En miettinyt kovin pitkään tätä asiaa. Ajattelen, että tämä palvelu sopii meidän konseptiimme ja tehtaanmyymäläämme, jossa myymme myös muita kuin omia valmistamiamme tuotteita.
– Noutopiste on palvelulisä Myrskylään. Pienillä paikkakunnilla pitää olla mahdollisimman laajasti palveluita ja kukas niitä tänne toisi, ellemme me kuntalaiset itse olisi tätä asiaa viemässä eteenpäin.
Lupaprosessi eteni nopeasti. Leps arvelee, että heidän jo olemassa oleva mietojen alkoholijuomien vähittäismyyntilupa saattoi vaikuttaa asiaan.
– Meillä on myynnissä matala-alkoholisia viinejä ja kahden pienpanimon oluita.
Tilaus kotona, nouto myymälästä
Alkon noutopisteen toiminta Myrskylän Savun myymälässä käynnistyi virallisesti perjantaina 16.4.
– Teimme itse ensin testitilauksen ja keskiviikkona 21.4. luovutimme ensimmäisen ihan oikean tilauksen asiakkaalle. Näemme, että muitakin tilauksia on jo tehty.
– Tuntuu siltä, että tämä oli ihan odotettu palvelu ja olemme saaneet jo positiivista palautetta kuntalaisilta.
Alkon verkkokaupasta voi tilata heti saatavilla olevia tuotteita noutopisteeseen 2-3 arkipäivässä. Muilla kuin heti saatavilla olevilla tuotteilla on pidempi toimitusaika. Tilauksen toimitusmaksu noutopisteeseen on yhdeksän euroa. Ostokset maksetaan verkkokaupassa tilausta tehtäessä joko kortilla, Siirto-mobiilimaksuna tai verkkopankissa.
Jos ei omista älypuhelinta tai tietokonetta, tilauksen voi tehdä myös Savun myymälässä.
– Ensisijaisesti asiakas tekee tilauksen verkossa itse ja kun tilaus on saapunut meille, hän saa siitä viestin. Mutta toki me autamme ja voimme tarvittaessa avustaa tilauksen tekemisessä.
Leps kertoo, että jos tilausten myötä tehtaanmyymälään tulee normaalia enemmän vilskettä, yritys on valmistautunut koronan vuoksi ottamaan käyttöön samanlaisen ulkona jonottamissysteemin kuin jouluna oli käytössä.
– Olemme kyllä todella tyytyväisiä meidän asiakkaisiimme. He osaavat tässä haastavassa tilanteessa käyttäytyä hienosti ja ymmärtävät meitä.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot