Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Porvoolaisen Mikrokulman elektroniikkaosaston myyjänä ja yrityksen visualistina työskentelevä Daniel Shipilov sai Itäväylä-lehden Positiivista palautetta -kunniakirjan.
Marko Wahlström
PORVOO, TARMOLA Itäväylä-lehden positiivisuus-tiimi kävi tällä kertaa yllättämässä porvoolaisen Daniel Shipilovin, joka työskentelee Mikrokulman elektroniikkaosaston myyjänä.
–?Tämä oli päivän piristys, mies tuumasi hieman shokeerattuna vastaanottaessaan torstaina kunniakirjan ja laatikollisen porvoolaisia suklaasuukkoja.
Shipilov tapaa päivittäin lukuisia asiakkaita. Hänelle on tärkeää, että ihminen palaa uudelleen kauppaan.
–?Ja silloin, kun huomaa, että on saanut asiakkaan hymyilemään, tulee itsellekin parempi fiilis. Sekin voi auttaa jotakuta, hän sanoo.
Nyt luovutettu Positiivista palautetta -kunniakirja on järjestyksessään 17. positiivisuuspalkinto.
Työelämään 16-vuotiaana
Shipilov aloitti Mikrokulmassa vuonna 2016.
–?Tulin taloon työharjoittelun kautta ja siitä sain jatkoa, kun minut palkattiin tänne töihin hän kertoo.
Nyt 24-vuotias mies opiskeli sitä ennen Point Collegessa kirjanpitoa ja asiakaspalvelua sekä visualistin ammattiin.
–?Valmistuttuani työskentelin jonkin aikaa Dressmanissa.
Opiskeluaikanaan hän tienasi työskentelemällä S-marketissa ja ABC:llä kesätöissä ja iltaisin.
–?Taisin olla 16-vuotias, kun aloitin työelämän. Piti saada omaa rahaa ja aloitin tehdä duunia.
–¿Aina kerran kuukaudessa yllätämme jonkun ja palkitsemme hänet hyvästä asiakaspalvelusta. Teille on myönnetty tämä Positiivista palautetta -diplomi. Onneksi olkoon!, päätoimittaja Mika Laine totesi ojentaessaan kunniakirjan Daniel Shipiloville.
Marko Wahlström
Myyjän työ täydentyy visualistina
Tällä hetkellä Daniel Shipilov tekee elektroniikkaosaston HI-FI-myyjän työn lisäksi myös visualistin hommia.
–?Teen kaikki meidän omat mainokset, lehdet ja huolehdin verkkokaupasta, hän kertoo.
Mies on tyytyväinen siihen, että saa työskennellä monipuolisesti – niin tiskillä asiakkaiden parissa kuin toimistossa tietokoneen ruudun äärellä.
–?Tykkään oppia uusia asioita. Joka vuosi tulee joku uusi haaste, josta pitää ottaa koppia. Se on yksi syy, miksi jäin taloon, koska täällä on mahdollisuus kehittää itseään.
–?Täällä on myös hyvä henkilökunta sekä aivan loistava yhteishenki ja työilmapiiri, hän muistaa kehaista työkavereitaan.
Mies aikoo kuitenkin ensi vuonna jatkaa opintojaan työnsä ohella tradenomiksi Haaga-Heliassa.
Psykologin ammatti haaveissa, mutta asiakastyö vei voiton
Shipilov tuntuu olevan elementissään asiakaspalvelijana.
–?Minusta piti tulla kirjanpitäjä, josta sainkin paperit, kun lupasin äidille. Psykologiksi halusin lähteä opiskelemaan, mutta se kuitenkin vaikutti vähän "tylsältä" alalta.
Porvoolaismies sanoo pitävänsä työskentelystä asiakkaiden kanssa kasvotusten.
–?Tärkeintä on se, että asiakaspalvelija yrittää selvittää asiakkaan mahdollisen ongelman ja löytää ratkaisun. Eikä vain tarjoa kalleinta mahdollista tuotetta, jota ei välttämättä tule edes käytettyä, Shipilov sanoo.
Hän uskoo, että tällöin asiakas lähtee kaupasta tyytyväisenä – ja mitä todennäköisimmin palaa uudelleen.
–?itsekin tykkään siitä, että ongelmani otetaan huomioon. Silloin on kivempi fiilis tulla uudestaan, kun huomaa, että myyjä osaa oikeasti ratkaista asian ja auttaa
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot