Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Loviisan kaupungin terveyskeskus uudistaa toimintamalliaan torstaista alkaen.
Arkisto/Marko Wahlström
LOVIISA Loviisan kaupunki uudistaa Loviisan terveyskeskuksen toimintamallia tästä päivästä alkaen. Jatkossa toiminta perustuu moniammatilliseen tiimimalliin.
–?Uudistuksen tavoitteena on keskittää potilaan asiat yhdelle terveydenhuollon ammattilaiselle, joka suunnittelee potilaan hoitoa sekä osallistuu sen toteuttamiseen, kaupungin johtava lääkäri Marika Ylärakkola toteaa tiedotteessa.
Jatkossa potilaat ottavat yhteyttä kaikissa terveysongelmissaan ensisijaisesti omahoitajaan, mikäli sellainen on potilaalle osoitettu. Näin tulee toimia myös kiireellisissä asioissa.
–?Parhaiten tämä onnistuu Klinik-asiointipalvelun kautta, jossa voi lähettää viestin suoraan omahoitajalle.
Oma- ja terveydenhoitajien puhelinajat muuttuvat
Uudistuksen myötä omahoitajien ja terveydenhoitajien puhelinajat muuttuvat. Uudet ajat ovat arkisin kello 9–9.30 ja 12.30–13. Mikäli asiakas ei tavoita terveydenhoitajaa puhelinajalla, hänelle soitetaan takaisin.
–?Mikäli potilaalle ei ole osoitettu omahoitajaa, terveyskeskukseen otetaan ensisijaisesti yhteyttä Klinik-asiointipalvelun kautta. Mikäli sähköinen asiointi ei onnistu, voi myös soittaa numeroon 019?505?1300.
Mikäli kyseessä on tapaturma, tulee jatkossakin olla yhteydessä suoraan terveyskeskuksen kiirevastaanottoon numerolla 019?505?1300. Akuutissa hätätilassa tulee soittaa hätänumeroon 112 tai Päivystysapuun numerolla 116?117 (virka-ajan ulkopuolella).
Loviisan kaupungin terveyskeskus vastaa alueen perusterveydenhuollosta Loviisan ja Lapinjärven alueilla.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot