Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Itäinen Uusimaa ja Kymenlaakso markkinoivat yhdessä alueitaan turisteille.
Arkisto/Mika Laine
PORVOO–KOTKA–KOUVOLA–SIPOO–LOVIISA Porvoon kaupunki, Kotkan–Haminan kehittämisyhtiö Cursor ja kehitysyhtiö Kinno Kouvolassa tekevät tiivistä yhteistyötä kansainvälisen matkailun kehittämiseksi. Sipoo ja Loviisa ovat aktiivisesti mukana alueen toimenpiteissä.
Visit Finlandin suuralueyhteistyössä Itä-Uudenmaan ja Kymenlaakson alueet tarjoillaan matkailijoille kokonaisuutena, joka sisältää esimerkiksi kansallispuistoja, Unesco-kohteen, merellisyyttä ja puukaupunki-idylliä. Yhteisiä kansainvälisen markkinoinnin kohdealueita ovat saksankielinen Keski-Eurooppa ja Venäjä.
Alueet ovat yhdessä esillä muun muassa Visit Finlandin tuotemanuaalissa sekä Saksaan suuntautuvassa Absolut Slow Down -markkinointikampanjassa. Visit Finlandin hallinnoiman kampanjan tavoitteena on lisätä saksalaisten matkailijoiden yöpymisiä Suomessa 10 prosentilla touko–lokakuun aikana.
Suomea markkinoidaan korkealaatuisena, kestävänä ja houkuttelevana luonto- ja kulttuurikohteena, jossa nautitaan hyvää ruokaa ja rentoudutaan. Kampanjassa aktivoidaan matkanjärjestäjiä tuottamaan ja myymään enemmän Saksaan suuntautuvia tuotteita.
Porvoon, Kotkan ja Kouvolan alueet ovat mukana myös OutdoorActive-kesäkampanjassa huhti–syyskuussa. OutdoorActive on yksi maailman suosituimmista luontoliikkumis- ja matkaportaaleista, joka ainoana tarjoaa kaiken oleellisen tiedon luontomatkailijan käyttöön. Sen teho perustuu laajaan partneriverkostoon, joka levittää tietoa aktiivisesti kuluttajan saataville useassa eri kanavassa.
–?Yhdessä luomamme kampanjasisältö on houkutteleva paketti luontoa ja kulttuuria sekä aitoja paikallisia kokemuksia, Kouvolan kehitysyhtiö Kinnon kehittämispäällikkö Kirsi Vainio toteaa.
"Matkailijat liikkuvat sisällön perusteella"
Alueet ovat yhdessä osallistuneet Visit Finlandin kansainvälisiin workshoppeihin Saksassa, Sveitsissä, Venäjällä ja Suomessa. Workshopeissa on luotu kontakteja matkanjärjestäjiin ja esitelty heille alueen matkailutarjontaa rannikko- ja saaristoalueen tuotemanuaalin avulla. Matkanjärjestäjiä kontaktoidaan myyntitilaisuuksien jälkeen ja tehdään alueen aktiivista myynninedistämistä.
Yhteistyö jatkuu tiiviisti myös tulevana vuonna. Alue osallistuu yhdessä ensi maaliskuussa Berliinissä Saksassa järjestettäville ITB-messuille, jossa tavoitteena on lisätä Kaakkois-Suomen tunnettuutta matkailualueena sekä luoda ja ylläpitää suhteita matkanjärjestäjiin.
Matkailuyrityksille järjestetään yhdessä Visit Finland Akatemia -koulutuksia digitaalisuuden ja tuotteistamisen osaamisen vahvistamiseksi.
–?Matkailijat liikkuvat sisällön ja mielenkiintoisten kohteiden perusteella. Heille kuntarajat eivät luonnollisestikaan merkitse mitään. Yhdessä olemme enemmän, Porvoon kaupungin matkailu- ja markkinointipäällikkö Sari Myllynen toteaa.
–?Alueena voimme tarjota matkailijoille rikkaan ja monipuolisen kokemuksen, Kotkan kehitysyhtiö Cursorin matkailujohtaja Kati Paasi jatkaa.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot