Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Porvoon kaupunki kutsuu kaupunkilaisia mukaan digiohjelman suunnitteluun Team Porvoo -mobiilisovelluksen kyselyn ja ensi tiistaina järjestettävän työpajan avulla.
Arkisto/Mia Smolander
PORVOO, LÄNSIRANTA Porvoon kaupunki on laatimassa digiohjelmaa, jonka yhtenä tavoitteena on sujuvoittaa kaupunkilaisten arkea tietotekniikan avulla. Kaupunkilaisia pyydetään mukaan ohjelman suunnitteluun. Digiohjelmasta järjestetään avoin työpaja ja Team Porvoo -kysely.
Ohjelma pohjautuu kaupunkistrategiaan ja toteuttaa strategian kärkiä suosituin kotikaupunki, paras arkenakin, kaupunkielämää sekä ilmastotyön edelläkävijä.
–?Digiohjelman päämääränä on uudistaa kaupungin palveluita ennakkoluulottomasti ja yhdessä. Ohjelma tukee myös digitaalisen muutoksen kulttuuria, esimerkiksi avaamalla datavarantoja ja edistämällä kokeilukulttuuria, kiertotaloutta ja yhteisöllisyyttä, kehitysjohtaja Charlotta Grönqvist kaupungin digitaalisten palveluiden kehitysyksiköstä kertoo.
Digiohjelman laatiminen alkoi viime keväänä
Digiohjelman laatiminen aloitettiin kaupungin yksiköissä viime keväänä, jolloin haettiin mielekkäitä keinoja tehostaa työntekoa. Nyt on kaupunkilaisten vuoro osallistua suunnitteluun.
–?Haluamme kuulla porvoolaisilta, miten voimme digitaalisten keinojen avulla sujuvoittaa kaupunkilaisten arkea tai parantaa tiedonsaantia avaamalla tietovarantoja. Haluamme myös kuulla, miten asukkaat haluavat olla mukana kehitystyössä, esimerkiksi testiryhmissä, Grönqvist jatkaa.
Digiohjelman työpaja järjestetään Taidetehtaalla tiistaina 22.10. kello 16.30–20. Tapahtumaan voi tulla myös ilmoittautumatta, mutta työpajan suunnittelua varten ilmoittautumisia otetaan vastaan. Ilmoittautumislinkki löytyy kaupungin verkkosivulta.
Digiohjelmasta päättää kaupunginhallitus.
FAKTALAATIKKO
Digiohjelma koostuu kolmesta teemasta
1. Tietoon perustuvat päätökset -teeman tavoitteena on kokeilujen kautta edelleen kehittää tiedolla johtamista. Päämääränä on se, että kaupungin päätöksentekokulttuuri on ajantasaiseen tietoon perustuvaa.
2. Palvelun laatu ja työn tehokkuus -teeman päämäärä on uudistaa kaupunkia ja sen palveluita ennakkoluulottomasti ja yhdessä parhaita käytäntöjä ja uusia teknologioita soveltaen esimerkiksi tekoälyä, robotiikkaa ja lohkoketjuja.
3. Sähköinen kohtaaminen -teema tarkoittaa sitä, että kaupunki uudistaa tapaa tuottaa palveluita kuntalaisille. Kokeilukulttuurin ja osallistamisen kautta kaupunki päättää, mitkä projektit tai kokeilut priorisoidaan. Päämääränä on olla paras kunta arkenakin.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot