Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Haaga-Helian Porvoon Campuksella järjestettiin tiistaina jo neljännen kerran liikeideakilpailu. Opiskeluijat esittelivät tuomaristolle ja yleisölle yhteensä 10 liikeideaa.
Arkisto/Maarit Gabrielsson
PORVOO, LÄNSIRANTA Haaga-Helia ammattikorkeakoulun Porvoon Campuksella järjestettiin tänään tiistaina jo neljättä kertaa liikeideakilpailu ensimmäisen vuosikurssin opiskelijoille. Opiskelijoiden ja ohjaajien valitsemat kymmenen parasta opiskelijatiimiä myivät kehittämiään liikeideoita tuomaristolle.
Myyntipuheita arvioivat yrityselämän edustajat ja Haaga-Helian Porvoo Campuksen edustaja. Campuksen kansainvälisen opiskeluympäristön hengessä tapahtuma järjestetään englannin kielellä.
Liikeideakilpailu on lukukausiprojekti, jonka aikana opiskelijat perehtyvät liiketoiminnan peruskäsitteisiin ja -prosesseihin.
–?Opiskelijat tutustuvat aluksi tulevaisuuden megatrendeihin, erilaisiin asiakasryhmiin ja liiketoimintaympäristöihin. Syksyn mittaan tiimit ovat kehittäneet Business Model Canvasin pohjalta omia ideoitaan ja työstäneet niitä tuottaviksi liikeidea-aihioiksi, lehtori Anna Sivonen kertoo.
Monelle opiskelijalle liikeideakilpailun finaali on ensimmäisiä tilaisuuksia päästä kokeilemaan ison yleisön edessä esiintymistä ja harjoittelemaan startup-maailmasta tuttua pitchausta eli myyntipuheen pitämistä.
Tapahtumaan osallistui liiketalouden ja matkailun opiskelijoita englannin- ja suomenkielisistä koulutusohjelmista. Tapahtuman järjestelyistä vastanneet lehtorit Anna Sivonen ja Leena Aitto-oja olivat innoissaan.
–?Opiskelijat ovat tehneet kovasti töitä koko syksyn liikeideoiden kehittämiseksi. On aina ilo päästä näkemään tulokset lukukauden huipennuksessa.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot