Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Kelan kanssa etäyhteydellä voi asioida SipooInfo Nikkilässä. Asiakaspalvelu toimii samoissa tiloissa kuin pääkirjasto, osoitteessa Pohjoinen Koulutie 2.
Arkistokuva
SIPOO Sipoon kunnan asiakaspalvelupisteessä SipooInfo Nikkilässä voi nyt hoitaa asioinnin Kelan kanssa etäyhteydellä ja saada myös tukea etäyhteydellä asiointiin.
Kunnan palveluneuvojat avaavat tarvittaessa yhteyden Kelaan ja tukevat sekä opastavat Kelan verkkoasioinnin käytössä.
Etäasiointi Kelan kanssa on mahdollista SipooInfo Nikkilässä maanantaista perjantaihin kello 9-15. Tosin tällä hetkellä, poikkeuksellisesti perjantaisin vain kello 9-14. SipooInfo Nikkilä palvelee pääkirjaston yhteydessä osoitteessa Pohjoinen koulutie 2. Aikaa ei tarvitse varata etukäteen SipooInfoon tai Kelaan. Omaa asiointivuoroa saattaa kuitenkin joutua odottamaan hetken, jos palvelussa on muita asiakkaita.
Kelan etäpalvelun kautta voit hoitaa samoja asiointa kuin Kelan palvelupisteissä. Kelan palveluasiantuntija palvelee videoyhteyden päässä. Etäpalvelun käyttöön on varattu hiljainen huone SipooInfo Nikkilän yhteyteen. Asioimaan tullessa mukaan tarvitaan henkilöllisyystodistus ja mahdollisesti muut tarvittavat tiedot tai asiakirjat.
Tuetun etäasiointimahdollisuuden tarkoituksena on helpottaa sipoolaisten Kela-asioiden hoitamista nyt, kun Kelalla ei enää ole palvelupistettä Nikkilässä.
– Toivomme, että palvelu auttaa niitä sipoolaisia, jotka kokevat Kelan etäasioinnin käytön itsekseen hankalaksi tai ovat epävarmoja asioinnin onnistumisesta omin neuvoin. Lisäksi etäasiointi Kelan kanssa onnistuu SipooInfossa myös heille, joilla ei ole muuten käytettävissä tietokonetta tai verkkoyhteyttä, kertoo palvelupäällikkö Susanne Fredriksson Sipoon kunnasta.
SipooInfo-pisteellä kunnan asiakasneuvojat opastavat ja tukevat etäyhteyden käytössä. Asiakasneuvojat kytkevät yhteyden Kelaan päälle ja sulkevat sen asioinnin loputtua.
– Kun SipooInfo on suljettuna, kirjaston työntekijät voivat auttaa asioinnissa. Palvelu on saatavilla vain, kun kirjasto tai SipooInfo on avoinna, Fredriksson muistuttaa.
Mahdolliset palvelun poikkeusaukiolot ilmoitetaan kunnan verkkosivuilla ja SipooInfo Nikkilä-asiointipisteessä. Tuettu etäasiointi Kelan kanssa on saatavilla vain SipooInfo Nikkilästä.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot