Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Helsingin kaupungin päätöksenteossa ruuhkamaksut kaupungin sisäänajoväylillä näyttää olevan politiikoille ainoa vaihtoehto, vaikka päästöjen leikkaamiseen olisi edullisia ja nopeita ratkaisuja, jotka eivät maksa heti mitään, sekä tulevat investoinnit voidaan jakaa koko 2020-luvulle.
Nastarenkaiden kieltäminen ja dieselpolttoaineen korvaaminen 90 prosenttisesti uusiutuvilla biopolttoaineilla, sekä arkipäivisin maksuttomista pysäköintipaikoista kokonaan luopuminen, olisivat nopeasti päätettäviä parannuksia. Raideliikenteen lisääminen ja pysäköintitalojen rakentaminen raideliikenteen pysäkkien tuntumaan, olisivat taas ensivuosikymmenen aikana toteutettavia parannuksia.
Helsingin kaupunki on aikoinaan rakennettu niemelle ja sen keskustan saavutettavuus etenkin ruuhka-aikoina on haasteellista, mutta illat, yöt ja viikonloput kadut huutavat tyhjyyttään. Helsingin kantakaupungin ja sinne johtavien reittien julkinen liikenne tulee nostaa raiteille, sillä kumipyöräliikenteen parastapäivämäärä on jo ohitettu.
Helsingissä on pääosa Suomalaisten yritysten pääkonttoreista, mutta kaupunki elää 24/7, siellä on myös yksi maamme merkittävistä sairaaloista HYKS. Helsingissä työskentelevät hoitoalan, huollon, sekä turvallisuuden pienipalkkaiset ammattilaiset, ovat myös oikeutettuja asumaan laadukkaasti, siksi heistä monet ovat valinneet asuinpaikakseen Helsinkiä ympäröivät kunnat ja moni käy Helsingissä töissä Uudenmaan ulkopuoleltakin. Kun ruuhkamaksut kasvavat suuremmaksi, kuin vuorotyöstä saatavat haittalisät ovat, moni ammattilainen vaihtaa työssäkäynnin suuntaa, tai siirtyvät päivävuoroihin, kuka sitten hoitaa järjettömät päätökset tehneiden omaiset ja lopuksi heidät itsensä, silloin tarvitaan paljon lisäeuroja, hyvin paljon.
SAKARI PARTINEN
SIPOO
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot