Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
Sano se!
A-
A+
Itäväylä-lehden tuottaja–toimittaja Marko Wahlström kävi perjantaina ojentamassa lehden ensimmäisen Positiivista palautetta -diplomin ja kukkakimpun Porvoossa toimivan aasialaisen ruokakaupan myyjä Thi Maille.
Mia Smolander
PORVOO, TARMOLA Itäväylä-lehden syyskuussa aloittaman Positiivista palautetta -palstan ensimmäisen kuukauden parhaan myönteisen palautteen saaja palkittiin kunniakirjalla ja kukkakimpulla perjantaina.
Itäväylän raati päätti antaa ensimmäisen kunniakirjan Mikrokulman yhteydessä toimivan aasialaisen kaupan Viet Asian Marketin naismyyjälle.
–?Ihana yllätys – ja oikein diplomi. Tämä täytyy laittaa seinälle, Thi Mai totesi yllättyneenä.
Vietnamista 29 vuotta sitten Suomeen tullut Mai on toiminut aasialaisen kaupan myyjänä sen alusta asti eli noin kolmen vuoden ajan. Porvooseen hän muutti Tampereen kautta.
–?Alkuun kauppa palvelimme lähinnä Porvoon seudulla asuvia vietnamilaisia asiakkaita ja myimme heidän käyttämiään tuotteita. Asiakkaat alkoivat tehdä pyyntöjä, mikä hiljalleen kasvatti valikoimaamme, Thi Mai kertoo.
Tänä päivänä kaupasta löytää eri puolilta Aasiaa peräisin olevia elintarvikkeita.
–?Nyt suomalaiset asiakkaat ovat löytäneet meidät. Heidän ykkössuosikkeja ovat tällä hetkellä chilinuudelit ja äyriäiset, Mai jatkaa.
Aasialaisen ruokamarketin ja sen yläkerrassa sijaitsevan aasialais-suomalaisen lounasravintola An Ngonin yrittäjä, Thi Main pomo on vietnamilainen Minh Ngoc Le.
"Hyvä asiakaspalvelija on täynnä aitoa intoa"
Myyjä Thi Mai opiskelee työnsä ohessa Point College -oppilaitoksessa.
–?Tarkoituksena on valmistua liiketalouden merkonomiksi tämän vuoden loppuun mennessä, hän kertoo.
Hänen mielestä hyvällä asiakaspalvelijalla pitää olla aitoa intoa palvella jokaista asiakasta.
–?Pyrin olemaan asiakkaiden tukena ja neuvon heitä valinnoissa sekä yritän myös suositella tuotteita, joita he voisivat ostaa, Mai sanoo.
Hänen mukaan asiakkaat pitävät siitä, että heille tarjotaan valittavaksi vaihtoehtoja.
–?Usein saatan suositella laadukkaamman ja hieman kalliimman tuotteen sekä toisaalta vähän edullisemman vaihtoehdon, Mai jatkaa.
FAKTALAATIKKO
Syyskuussa julkaistut positiiviset palautteet:
* Onpa ihana idea tämä! Kiitos Itäväylälle palstasta. Jätänkin lukematta tavalliset tekstarit ja keskityn näihin hyvää mieltä lisääviin. KRIYA BANI KAUR
* Loviisan Kruunu Apteekissa on miellyttävä asioida. Aina niin ystävällistä ja ammattitaitoista palvelua, neuvoja ja opastusta. NUNANENÄ
* Porvoon Kivi laittoi pihan niin kauniiksi ammattitaidolla. Todella mukava ja iloinen porukka. Saatiin iso kasa positiivista energiaa kaupan päälle. Suuri kiitos! K&M
* Kiitos Vaatetusliike Fredrikalle hyvästä palvelusta. Kävin katsomassa juhlapukuja eikä löytynyt. Seuraavana päivänä sain kauppias Minnalta tekstarin, että he ovat tuoneet toisesta liikkeestään toivottavasti minulle sopivia asuja. Löytyi! KANTA-ASIAKAS
* Kiitos Mega-auton huollolle, jäi hyvä fiilis palvelustanne NAINEN RATISSA
* Kävin viikonloppuna Porvoon Stadiumissa juoksukenkäostoksilla. Minua palveli hyvin asiantunteva, nuori nainen. Miellyttävällä olemuksellaan sai jopa lisämyyntiä aikaiseksi! ASIAKAS
* Kiitos Rio de Porvoo! Hieno viidakkotapahtuma elävöitti muuten hiljaista kaupunkikeskustaa. Etenkin lapset vaikuttivat ottavan kaiken irti karnevaaleista. Lisää tällaisia. TARZAN
* Porvoon sairaalan päivystykseen kiitos erittäin nopeasta palvelusta, sairaspoissaolotodistus töihin hoitui muutamassa minuutissa. FLUNSSAPOTILAS
* Kiitos Maxille Mikrokulmaan avusta tietoteknisten ongelmien kanssa. VALOA TUNNELIN PÄÄSSÄ
* Bistro Gustafin ystävälliselle henkilökunnalle suuri kiitos! Teille on aina mukava tulla. Ruokakin on erinomaista! TYYTYVÄINEN
* Autosalvan uusi huollon vastaanotto on mainio. Ei tarvitse jonotella tiskille, jos ei halua, vaan taululta näkee kuka hoitaa auton huollon/korjauksen, millä nosturipaikalla mekaanikko työskentelee ja avaimet saa viedä itse suoraan huoltohalliin. Nopeaa ja näppärää. EI AIKAA JONOTELLA
* Koko perheemme pohti perjaina hetken aikaa että olemmeko todellakin Porvoossa kun keskusta oli täynnä elämää illalla. Porvoo tarvitsee lisää tälläisiä tapahtumia!! Miljoonat kiitokset Rio De Porvoon järjestäjille! ILOINEN VIIDAKKOPERHE
* Kiitos terveyslääkäri Rony Lindell. Yllätit erittäin positiivisesti kohteliaalla kirjeellä isäni jatkohoidosta ennen kuin ennätimme edes soittoaikaa varaamaan. Hienoa, että jollain on kiinnostusta ja aikaa paneutua asioihin näinä kiireisinä aikoina. Kiitos! SANNA WECKSTRÖM
* Huomasin lukiessani Itäväylä-lehteä, että siihen oli lisätty palsta positiivisia palautteita varten. Se oli todella iloinen yllätys, koska olen itse miettinyt joskus jotakin samansuuntaista. Nyt se oli toteutunut! Ihanaa, kun tuette kaupunkilaisten jaksamista tällaisella valopilkulla. JESSE RUOTTU
* Yllätyin kun Bistro Hopeassa lounastaessa kokki tuli toivottamaan hyvää ruokahalua. Ja ruokahan maistui. LOUNASTAJA
* Mikrokulman yhteydessä olevan Viet Asian Marketin naismyyjä on todella ystävällinen ja ihana. Parempaa asiakaspalvelijaa saa hakea. Suuri kiitos hänelle positiivisesta palvelusta. KIITOLLINEN ASIAKAS
* Porvoon Stadiumin urheilukenkäosastolla erittäin asiantunteva nuorempi punapartainen mies. Tietää kengistä enemmän kuin Wikipedia ja otti ostajan tarpeet huomioon. EI IHAN LÄTTÄJALKA
»» Itäväylän Positiivista palautetta -palstalla julkaistaan pienet, lyhyet kiitokset, jos joku on saanut myönteistä palautetta asioituaan itäisellä Uudellamaalla toimivassa kauppaliikkeessä, yrityksessä tai julkisen palvelun kohteessa. Palautteen voi lähettää lehteen sähköpostitse osoitteella toimitus@itavayla.fi tai Whatsapp-viestillä numeroon 040?784?8470.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot