Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Kela on ohjeistanut hoitamaan asiaansa verkossa ja puhelimitse. Loviisan ja Sipoon palvelupisteet on suljettu kokonaan, Porvoon palvelupiste toimii kello 9–16.
Kelan kuva-arkisto
PORVOO–LOVIISA–SIPOO Osassa Kelan palvelupisteistä henkilökunta on siirtynyt etätyöhön hoitamaan puhelinpalvelua, minkä takia osa palvelupisteistä on suljettu toistaiseksi.
Loviisan ja Sipoon palvelupisteet on suljettu kokonaan 13.4. asti. Porvoon palvelupiste toimii toistaiseksi maanantaista perjantaihin kello 9–16.
Asiakkaita ohjeistetaan hoitamaan Kela-asiansa verkossa ja puhelimitse. Näin Kela pyrkii estämään koronaviruksen leviämisen asiakkaidensa ja henkilökuntansa keskuudessa. Osa palvelupisteistä on suljettu kahdeksi viikoksi tai siihen asti, kunnes ne on taas turvallista avata.
Palvelupisteiden aukioloajat voi tarkistaa verkosta.
Verkossa, postitse tai puhelimitse
Asiakkaita kehotetaan ensisijaisesti toimittamaan hakemukset ja liitteet verkon asiointipalvelussa. Asiointipalvelusta näkee myös, jos jokin liite puuttuu tai hakemusta pitää muuten täydentää.
Niitä asiakkaita, jotka eivät asioi verkossa, ohjeistetaan toimittamaan hakemukset ja liitteet Kelaan postitse osoitteeseen Kela, PL 10, 00056 KELA. Hakemuslomakkeita voi tulostaa Kelan verkkosivuilta.
–?Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Jos selvitettävää on paljon, puhelinpalveluun voi myös varata ajan, Kelasta muistutetaan.
Turhaa soittamista vältettävä
Kela pyytää asiakkaita välttämään soittamista Kelan puhelinpalveluun, jos asia ei ole kiireellinen tai asiakaspalvelun ratkaistavissa.
–?Asiakaspalvelussa ei esimerkiksi voida vaikuttaa hakemusten käsittelyn aikatauluun eikä kertoa, milloin päätös tulee. Jos asiakkaalta odotetaan toimenpiteitä tai lisätietoja, Kela ottaa yhteyttä asiakkaaseen, Kela toteaa tiedotteessaan.
Ohjeita asiakkaille on koottu Ajankohtaista koronatilanteesta -sivulle. Sivua päivitetään tilanteen kehittyessä.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot