Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Meikkitaiteilija ja vuoden 2011 Miss Suomi Sara Sieppi päivitti viime sunnuntaina Instragramiinsa täydellisestä kaupunkilomailustaan Porvoossa.
Sara Sieppi/Instragram
PORVOO Porvoon kaupungin matkailu- ja markkinointiyksikkö on aloittanut yhteistyön neljän sosiaalisen median vaikuttajan kanssa.
Ensimmäisenä sosiaalisen median vaikuttajana Porvoossa vieraili viime viikonloppuna meikkitaiteilija ja vuoden 2011 Miss Suomi Sara Sieppi, joka julkaisi Porvoo-aiheisia kuvapäivityksiä omissa kanavissaan, kuten Instagram-sivullaan.
–?Aurinko ja palmut on ihania, mut kyl saadaan olla onnekkaita, miten ihania paikkoja meiltä täältä Suomestakin löytyy! Täydellinen #getaway Porvoon rauhassa. Akut ladattuina kohti illan tanssikenkiä ..., Sieppi kirjoitti.
Matkailu- ja markkinointipäällikkö Sari Myllynen kertoo, että yhteistyö Siepin kanssa käsitti yhden vierailun Porvoossa sekä näkyvyydestä hänen kanavissaan.
–?Kolmen muun nimet julkaistaan heidän vierailujensa yhteydessä maalis–toukokuun aikana, hän jatkaa.
Siepillä on pelkästään Instragramissa tällä hetkellä 151?000 seuraajaa. Hänen Facebook-sivujaan seuraa yli 14?000 sosiaalisen median käyttäjää. Sieppi ylläpitää blogiaan sarasieppi.fi-sivustolla.
Kaupunkilomailua Porvoossa ympäri vuoden
Myllysen mukaan vaikuttajamarkkinointi on Porvoolle yksi ostetun median kanava, jota kaupunki käyttää esimerkiksi digitaalisen mainonnan, printtimainonnan, radion, television ja ulkomainonnan rinnalla.
–?Vaikuttajamarkkinointi on tehokas tapa tavoittaa meille keskeistä kohderyhmää. Tässä kyseisessä yhteistyössä kohderyhmänä on kotimaan matkailijat, nuoret aikuiset, jotka etsivät elämyksiä ja haluavat miniloman hyvän ruoan, rentoutumisen ja shoppailun merkeissä, hän kertoo.
Kaupunki on valinnut vaikuttajat sekä kohderyhmän että myös sen mukaan, kuinka paljon heillä on someseuraajia ja minkätyylistä sisältöä he jakavat, jolloin kanavan sisältö tavoittaa juuri oikean henkistä yleisöä.
–?Vierailut ovat yhden yön ja kahden päivän mittaisia tämän kevään aikana. Ajankohta vierailuille on valittu niin, että viestimme Porvoon soveltuvuutta kaupunkilomailuun ympärivuotisesti, ei vain suositun kesä- tai joulusesongin aikana, Myllynen jatkaa.
"Vaikuttajamarkkinointi vakiintunut toimintatapa"
Porvoo on tehnyt somevaikuttajien kanssa yhteistyötä jo pitkään.
–?Esimerkiksi vuonna 2014 osallistuimme Matkamessujen yhteydessä järjestettyyn Nordic Blogger's Experience -tapahtumaan sekä järjestimme #TravelHousePorvoo-tapahtuman, johon saapui bloggaajia ja tubettajia eri puolilta maailmaa, Myllynen sanoo.
Hän korostaa, että vaikuttajamarkkinointi on vakiintunut yhdeksi tehokkaimmista digimarkkinoinnin muodoista.
»» Sara Sieppi ja Porvoo-päivitys löytyvät täältä
»» Sara Siepin blogikirjoitus Porvoon-vierailusta löytyy täältä
Juttua korjattu 8.2. klo 8.30: Sieppi ei ylläpidä Idealista.fi sivustoa, vaan hänen bloginsa on kyseisellä blogialustalla.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot