Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
Sano se!
A-
A+
Yksi maamme johtavista asiakaspalvelun tuottajista on suunnittelemassa neljännen palvelukeskuksen avaamista Porvooseen. Keskuksen käynnistäminen riippuu työvoiman saatavuudesta. Rekrytointi on jo käynnissä laajalla rintamalla. Kuvituskuva yhtiön palvelukeskuksesta Turussa.
Hannu Aaltonen
PORVOO, KESKUSTA Yksi Suomen johtava asiakaspalvelun tuottaja VSP (Vakka-Suomen Puhelin) on yksi Suomen johtavista ulkoistetun asiakaspalvelun tuottajista suunnittelee neljännen palvelukeskuksen avaamista Porvooseen.
Yhtiö on valmis palkkaamaan jopa kymmeniä asiakasneuvojia vakinaiseen työhön lokakuun puolivälistä alkaen, mikäli soveltuvaa työvoimaa on alueella riittävästi saatavilla. Porvoossa yhtiötä kiinnostaa erityisesti ruotsinkielinen työvoima.
Yhtiön asiakaspalveluliiketoiminta on kasvanut viime vuosina vahvasti ja asiakkaina on useita tunnettuja suomalaisia brändejä. Yhtiö työllistää nyt jo lähes 350 asiakaspalvelun ammattilaista.
Yhtiö on löytänyt soveltuvat tilat ydinkeskustasta
VSP:llä on palvelukeskukset Salossa, Turussa ja Uudessakaupungissa. Asiakasneuvojan työtä on palvelukeskuksessa tapahtuvan perehdytysjakson jälkeen mahdollista tehdä myös etätyönä.
Yhtiö on jo löytänyt toimintaan soveltuvat tilat Porvoon ydinkeskustasta ja mikäli työvoiman saatavuus osoittautuu riittäväksi, alkavat työt koulutusjaksolla Porvoossa jo lokakuun puolivälissä.
–?Investointipäätöksemme edellyttää, että löydämme ensivaiheessa vähintään 25–30 henkilöä vakinaiseen työhön ja alueella on myös kasvupotentiaalia, liiketoimintajohtaja Jyri Pouttu taustoittaa tiedotteessa.
–?Mikäli kaikki menee niin kuin Strömsössä ensimmäistn työntekijöiden perehdytyskoulutus alkaisi lokakuun puolivälissä ja toiminta pääsisi alkamaan marraskuussa, hän täsmentää Itäväylä-lehdelle.
Asiakaspalvelun teknistyminen ei vähentänyt henkilötyön tarvetta
Työvoimatarve johtuu liiketoiminnan akuutista kasvusta sekä tulevaisuuden kasvumahdollisuuksista, jotka edellyttävät soveltuvan työvoiman saatavuutta. Ruotsinkielisen työvoiman tarve on kasvanut selvästi.
–?Elämme 24/7-yhteiskunnassa, jossa asiakkaat asioivat haluamaansa aikaan, itselleen parhaiten sopivassa palvelukanavassa ja haluamallaan kielellä. Asiakaspalveluun kohdistuvat vaatimukset niin teknologian, osaamisen, tehokkuuden kuin laadunkin näkökulmasta kasvattavat tarvetta ja halua toiminnan ulkoistamiseen eri toimialoilla ja monen kokoluokan yhtiöissä.
Pouttu muistuttaa, että asiakaspalvelun teknistyminen ja rutiiniasioiden automatisointi eivät ole vähentäneet henkilötyön tarvetta ja merkitystä. VSP:n asiakasneuvojat ovat tuotettavien palvelujen kautta osa monen suomalaisen arkea joka päivä.
–?Asiakaspalvelun muuntaminen kuluerästä liiketoiminnan vauhdittajaksi vaatii isoja investointeja teknologiaan, mutta se ei vielä riitä. Vaikka monet rutiinitehtävät automatisoidaan, tarvitaan tulevaisuudessakin tekijöitä ammattitaitoa ja päättelyä vaativiin tehtäviin, joihin tekoäly ei kykene. Me autamme yrityksiä ratkaisemaan nämä haasteet.
Pouttu: "Tärkeintä asenne ja palava halu palvella"
Asiakasneuvojat palvelevat yhteyttä ottavia asiakkaita eri kanavissa eli puhelimessa, chatissa ja sähköpostitse ja käyttävät erilaisia tietojärjestelmiä työn tukena.
–?Emme vaadi tiettyä koulutustaustaa tai kokemustakaan, sillä tarjoamme työhön erittäin kattavan koulutuksen. Välttämättömiä taitoja ovat sujuva suullinen ja kirjallinen kommunikointitaito, vuorotyövalmius ja perustason IT-taidot, Pouttu jatkaa.
–?Asenne on meille yksi tärkeimmistä asioista – haluamme tuottaa huippuunsa vietyä asiakaskokemusta ja siksi palava halu palvella on meille erityisen tärkeä valintakriteeri.
VSP:n liikevaihto on yli 21 miljoonaa euroa ja se työllistää yhteensä 400 työntekijää kuudella paikkakunnalla. Asiakaspalvelujen tuottamisen lisäksi yritys on merkittävä yritysten IT-ratkaisujen ja tietoliikennepalvelujen toimittaja Länsi-Suomessa. Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueilla yhtiö tarjoaa valokuituyhteyksiä ja televisio palveluja kuluttajille.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot