Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Porvoon markkinoinnin tavoitteena on saada matkailijat yöpymään Porvoossa.
Mika Laine
PORVOO Porvoon laajaa matkailutarjontaa tuodaan esiin sekä monikanavaisesti mm. radiokampanjoissa, ulkomainospinnoilla Helsingin keskustassa ja lentokentällä sekä erilaisissa digitaalisissa kanavissa.
Porvoo on mukana myös valtakunnallisessa 100 syytä -kampanjassa, joka edistää kotimaan matkailua. Päiväretkien sijaan markkinoinnin fokus on viipymän pidentämisessä eli tavoitteena on houkutella matkailija yöpymään Porvoossa.
Vanhan Porvoon, ravintoloiden ja kahviloiden ja shoppailun rinnalla matkailijoille markkinoidaan aktiviteettimahdollisuuksia kuten pyörämatkailua. Porvoolainen juoksija Sara Kuivisto esittelee vaikuttajamarkkinointiyhteistyönä vinkkejä aktiivilomasta Porvoossa.
–?On todella hienoa, että kotimaan matkailukesässä pääsemme nauttimaan jälleen laajamittaisesti kulttuuri- ja tapahtumatarjonnasta. Odotukset kotimaan ja lähialuematkailun osalta ovat korkealla myös tänä vuonna, sanoo Porvoon kaupungin matkailu- ja markkinointipäällikkö Sari Myllynen.
–?Matkailualalla on kohdattu parin viime vuoden aikana useita haasteita pandemian, työvoimapulan ja nyt Ukrainan sodan vaikutusten kuten polttoaineen hinnannousun myötä. Kotimaan matkailun merkitys yrityksille on äärimmäisen merkittävä sillä kansainvälisten matkailijoiden määrät eivät ole vielä elpymässä pandemiaa edeltävälle tasolle, Myllynen jatkaa.
Porvoon markkinoinnin tavoitteena on saada matkailijat yöpymään Porvoossa.
Arkisto/Marko Wahlström
Tapahtumat ja elämykset kaupunkikohteissa kiinnostavat suomalaisia
100 syytä matkailla Suomessa -kampanjan ja Suoma ry:n teettämän kyselytutkimuksen* mukaan 65 prosenttia suomalaisista matkailee tulevana kesänä kotimaassa, vaikka matkustusrajoitukset ulkomaille ovat keventyneet. Matkustushalukkuus kotimaassa on pysynyt korkeana ja jopa kasvanut kaksi prosenttiyksikköä edellisestä vuodesta. Suurinta matkustushalukkuus on 25–34-vuotiaiden ikäryhmässä (71 prosenttia).
Yli kolmasosa suomalaisista odottaa tänäkin kesänä kotimaanmatkailulta eniten luontoa ja kauniita maisemia. Lisäksi matkailijoita houkuttelevat kotimaassa muun muassa lähiseutujen retket, tapahtumat ja elämykset kaupunkikohteissa.
Porvoossa tapahtumakesän vetonauloja ovat mm. Porvoo Soi -festivaali, SMAKU-ruokatapahtuma sekä uusi Taidetehdas Food Talks -tapahtuma. Porvooseen pääsee tutustumaan myös Porvoon matkailuoppaiden ja Porvoon kaupungin yhdessä järjestämillä Länsirannan Taidekierroksilla ja Vanha Porvoon opastuksilla.
Kajakkiretkillä pääsee tutustumaan Porvoon jokisuistoon lähemmin.
Arkisto/Mika Laine
Hamari merellisenä kohteena
Porvoolaisille tutun ja pidetyn Hamarin matkailupalvelut nousevat myös esiin kesän markkinoinnissa. Porvoon Hamarinrannan tapahtumat, Hamarikuplan opastetut kajakkiretket, Kirppis-Kahvila Hänga ja Hamarin jettivuokraamo tarjoavat monille jo aiemmin Porvooseen tutustuneille kävijöille uudenlaista, merellistä näkökulmaa kaupunkiin.
Kaupungin keskustasta Hamariin pääsee kätevästi kaupunkipyörillä rantaraittia pitkin nauttien Porvoon kansallisen kaupunkipuiston luonto- ja kulttuuriympäristömaisemista. Palveluihin voi tutustua osoitteessa www.visitporvoo.fi/hamari.
– Kun viipymä pitenee, on matkailijoilla myös enemmän aikaa Vanhan Porvoon lisäksi muihin kohteisiin. Matkailijoita kiinnostaa yhä enemmän myös pienemmät kohteet perinteisempien matkailukohteiden rinnalla. Tämän myötä meidän pitää kiinnittää huomiota kestävään matkailuun ja siihen, miten sekä tutuissa ja suosituissa kohteissa että pienemmissä ja uudemmissa kohteissa huomioidaan matkailun vaikutukset, Myllynen kertoo.
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot